sobota, 31 maja 2014

RABARBAROWY CRUMBLE



Fot. Marta Dzikowska - Hayes











































na 4 porcje

1 kg rabarbaru
100 g schłodzonego masła lub 70 g oleju ryżowego
100 g brązowego cukru + 4 łyżeczki (opcjonalnie)
50 g mąki bezglutenowej (mieszanka do ciast lub chleba) lub orkiszowej
50 g płatków owsianych
20 g płatków migdałów, pestek dyni lub słonecznika
gęsty kozi jogurt lub śmietana do podania

Rabarbar umyj, obierz, pokrój w kawałki długości około 2 cm. Jeśli używasz masła, zetrzyj je na tarce o grubych oczkach. Składniki kruszonki, oprócz płatków migdałów, wymieszaj dokładnie czubkami palców by uzyskać drobne grudki. Jeśli kruszonka jest zbyt klejąca dodaj trochę mąki. Wsyp rabarbar do naczynia żaroodpornego, ewentualnie posyp 4 łyżeczkami cukru, przykryj warstwą kruszonki, posyp płatkami migdałów/dynią/słonecznikiem i zapiekaj 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (aż kruszonka nabierze ciemnego złocistego koloru). Podawaj na gorąco z jogurtem lub śmietaną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz